dinsdag 9 december 2008

De kracht van de opstanding

Wat een fantastische brief is de Filippenzen brief! De brief is van Paulus die gevangen zit en keer op keer zijn lezers aanmoedigd om vreugde te vinden in de Heer. Hij verlangt er naar om bij Jezus te zijn maar kiest toch voor het leven: hij zegt "voor mij is leven Christus". Zijn levensmotto is "Ik wil Christus kennen en de kracht van zijn opstanding ervaren, ik wil lijden en aan hem gelijk worden in zijn dood, in de hoop misschien ook zelf uit de dood op te staan." Hij lijdt maar gaat door en richt zich op wat voor hem ligt en houdt vol tot het einde.

In de brief schrijft hij over zijn gevangenschap en over de onzekerheid of hij het er wel levend er van af zal brengen. Maar de brief wordt gekenmerkt door hoop en blijdschap.

Filippenzen 4: 12-13:

"Ik weet wat het is om gebrek te lijden, maar ook wat het is om in rijkdom te leven. Ik heb alles aan den lijve ondervonden: overvloed en honger, rijkdom en gebrek. Ik ben tegen alles bestand door Hem die mij kracht geeft."

Paulus is tegen alles bestand door Jezus die hem kracht geeft. Jezus overwon het graf: dat is de kracht van de opstanding. Deze kracht is beschikbaar voor ieder die in Jezus gelooft, wow :)


Everyone needs compassion,
Love that's never failing;
Let mercy fall on me.

Everyone needs forgiveness,
The kindness of a Saviour;
The Hope of nations.

Saviour, He can move the mountains,
My God is Mighty to save,
He is Mighty to save.

Forever, Author of salvation,
He rose and conquered the grave,
Jesus conquered the grave.

So take me as You find me,
All my fears and failures,
Fill my life again.

I give my life to follow
Everything I believe in,
Now I surrender.


Saviour He can move the mountains (Hillsong)

Geen opmerkingen: