donderdag 24 april 2008

Gods genade en vertrouwen

Gods genade heeft geen toevoegingen nodig. Gelukkig maar, want het zou ons ook nooit lukken om ook maar iets te doen wat gelijk staat aan Jezus' offer.
Maar geloven in genade heft niet de tijdelijke gevolgen van de zonde op, en gaat het soms niet zoals wij willen.

Als wij problemen tegenkomen, dan doet dat niets af aan wat God van ons vindt. God is groter dan onze problemen! Hij kan ze zelfs gebruiken om ons dichterbij Hem te brengen. Want als wij het niet meer zitten, niet meer vertrouwen op eigen kracht, komt er ruimte voor hem.

Ik ben zelf op een punt in mijn leven gekomen waar ik het echt niet meer zag zitten. Het was ook nog mijn eigen schuld. Ik kon God helemaal niks verwijten, maar toch vroeg ik God nog: 'God, waarom gebeurt dit?' Toen heb ik tegen God gezegd: "God, ik leg mijn leven in uw hand. Ik ben er nu wel achter dat ik niet zonder u kan leven." En God heeft mij veranderd en laten zien dat Hij nog steeds van mij houdt.

Soms geeft God je iets moois. Mijn reactie is dan soms: 'God, dit verdien ik helemaal niet'. Maar zo'n reactie is niet juist. We hoeven helemaal niets te verdienen! We hoeven alleen maar op God te vertrouwen (en niet op onze eigen inspanningen). Weet je trouwens dat een tweede betekenis van 'geloven' vertrouwen is!

Don't get disappointed when God doesn't give you what you want
for he knows the best time for you to have it...

Geen opmerkingen: