donderdag 6 december 2007

Werkelijk rust vinden

Soms ben je moe omdat je zoveel aan het denken bent. Ik denk de laatste tijd misschien wel te veel, erg moe wat je daar van. Gelukkig mag ik weten dat er bij God rust te vinden is. Je kunt je rust ook zoeken in afleiding, in tv kijken bijvoorbeeld. Maar dan zal je nooit werkelijk rust vinden. Jezus vraagt ons om naar Hem te komen en al onze lasten aan hem te geven. Hij geeft rust aan mensen die vermoeid zijn.

Psalm 62:

Alleen bij God vindt mijn ziel haar rust,
van hem komt mijn redding.
Hij alleen is mijn rots en mijn redding,
mijn burcht, nooit zal ik wankelen.

Mattëus 11:

28 Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. 29 Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.’

Geen opmerkingen: