zondag 27 december 2009

Blijf in Mij


Johannes 15:6
Als iemand in Mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.

Johannes 15:9-10
Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad. Blijf in mijn liefde: je blijft in mijn liefde als je je aan mijn geboden houdt, zoals ik me ook aan de geboden van mijn Vader gehouden heb en in zijn liefde blijf.

Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om in Jezus te blijven. God kan en wil je niet daartoe dwingen. Liefde is vrijwillig.
Alleen als je verbonden blijft met Jezus kan het levende water door je heen blijven stromen. Zonder dat ben je een dorre tak die geen vrucht kan dragen. Als je verbonden blijft met Jezus, zal je nooit meer dorst hebben. Zie Joh 4:10.
Het brengt de Vader, de Wijngaardenier, eer als in Jezus blijft. Het brengt hem eer als je vrucht draagt. Het enige wat je daarvoor moet doen is in Jezus liefde blijven.
Zonder de verbondenheid met Jezus kan je alleen in eigen kracht leven. Dat zal je uiteindelijk opbreken. Want dan heb je niet meer de innerlijke vrede en zie je geen echte vruchten van je werk.

Joh 4:10 - Wie van het water uit deze put drinkt, krijgt weer dorst. Maar wie van het water drinkt dat Ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen.

Geen opmerkingen: