dinsdag 20 oktober 2009

Strijd

Ken je die gedachte? 'Je voelt God niet, dus Hij zal er wel niet meer zijn.' Nou, ik kan je vertellen dat ik dat afgelopen weekend wel dacht. Maar die gedachte was niet van mij.

Er is strijd om de levens van christenen. Als je tot geloof komt, stopt de strijd niet, dan wordt die strijd nog erger. En als je gaat getuigen, wordt de strijd alleen maar erger. Satan is er op uit het licht wat christenen uitstralen steeds minder te laten worden in plaats van steeds meer. Denk maar eens aan Paulus, overal waar hij kwam werd hij tegengewerkt. Hij kwam in stormen terecht, leed schipbreuk en werd bekritiseert. Maar hij hield vol, vertrouwend op God.

En ja, ik heb vorige week getuigd van Jezus, midden op straat. Het was niet eng. En het ging goed, dankzij God, niet dankzij mij. Soms twijfel je, maar je raakt niet vertwijfeld. En aan sommige dingen moet je gewoon niet gaan twijfelen.

Zoals in Efeze staat: 'Maar nu bent u, die eens ver weg was, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door zijn bloed' (Ef 2:13). Dus laat je niet ontmoedigen. God is dichtbij, hij woont zelfs in je (Hand 17:28).

Geen opmerkingen: