zaterdag 24 oktober 2009

Jezus’ diepste verlangen

In Johannes 17 staat hoe Jezus met zijn Vader praat. In vs 24 staat: Joh 17: 24 Father, I desire that they also whom you have given me be with me where I am, that they may see my glory, which you have given me, for you loved me before the foundation of the world. (even in Engels omdat dat beter vertaald is).

Jezus had alles kunnen vragen aan zijn Vader, maar hij verlangt er naar om bij ons, mensen, te zijn. Door zijn Heilige Geest is dat ook mogelijk. Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van een ieder die gelooft. Die rivieren zijn eigenlijk nog wat zacht uitgedrukt, want er staat eigenlijk fonteinen die opborrelen. Jezus zegt "kom, ik heb het levende water, waar je nooit meer dorstig van wordt' en wie hem aanbidt moet dan doen in Geest en waarheid, want God is Geest (Joh 4). Het ene laatste woord van Jezus aan het kruis is 'Ik heb dorst'. Dat is fysiek, maar hoogstwaarschijnlijk ook geestelijk bedoeld. Dorst is een heel sterk verlangen en dit wijst ook op Jezus ultieme verlangen om bij ons te zijn. Hij verlangt er naar om met ons samen te eten en te drinken, om gemeenschap te hebben, om bij ons te zijn.

Kom dus naar Jezus! Hij is dichtbij en hij verlangt naar
jou.

Oh Lord, You are beautiful
Your face is all I see
And when Your eyes are on this child
Your grace abounds to me

Geen opmerkingen: