zaterdag 21 november 2009

In de wereld, maar niet van de wereld

Christenen zijn wel in de wereld maar niet in de wereld. Maar hoe anders zijn we? We hebben het vaak heel erg druk en doen ons best om onze sociale leven proberen op te bouwen.

Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat beide, drukte en een sociaal leven nastreven, niet hoeft. Drukte is nergens voor nodig. We mogen nee zeggen tegen activiteiten die van ons verwacht worden. Een groot gevaar in mijn leven is opgaan in de drukte en mijn agenda te laten bepalen door anderen. En dan proberen Jezus ergens tussen die activiteiten in te bouwen... Maar dat hoeft niet. Jezus moet prioriteit nummer 1 zijn, en niet die andere activiteiten.

Ook dacht ik altijd dat ik heel erg mijn best moest doen om vrienden te maken. Ik deed mijn best om afspraken te maken met potentiƫle vrienden en ging altijd naar activiteiten van mijn vereniging. En het werkte niet. De mensen die nu mijn vrienden zijn heb ik niet op die manier ontmoet, ze waren er gewoon opeens zonder veel moeite. Ik probeer nu aan God over te laten wie mijn vrienden worden. Dat geeft meer rust. Als er iemand verstand heeft van vriendschap dan is het God wel. En ook zonder meer vrienden kan ik tevreden zijn. Jezus is voldoende.

Johannes 14:27 "Ik laat jullie vrede na; mijn vrede geef ik jullie, zoals de wereld die niet geven kan. Maak je niet ongerust en verlies de moed niet."

Geen opmerkingen: